Obchodné podmienky a reklamačný poriadok
Obchodné podmienky
1) Firma VSX, s.r.o. dodáva svojim zákazníkom tovar, služby a práce v rozsahu, ktorý vychádza z ponuky, uverejnené v platnom katalógu a zverejnené na internete ( www.wsx.meu.zoznam.sk ), podľa katalógových, akčných alebo individuálnych ponúk. Zákazníci môžu objednávať tovar elektronickou poštou, písomne poštou, telefonicky a pri osobnom rokovaní. V objednávke musí zákazník presne špecifikovať typ a množstvo tovaru alebo služieb podľa platného katalógu alebo ponuky VSX, s.r.o. Objednávka tovaru, ktorý nie je uvedený v katalógu je preskúmaná pracovníkom obchodného oddelenia a zákazník je vyrozumený o výsledku.
2) Zákazník (okrem zákazníkov pri maloobchodnom predaji) je povinný pri objednávaní tovaru uviesť svoju presnú adresu pre zasielanie korešpondencie a rovnako pre príjem tovaru. Zákazník je ďalej povinný uvádzať presný názov firmy, IČO, DIČ, e-mail, meno a funkciu, telefónne a faxové číslo a bankové spojenie. VSX, s.r.o.. eviduje svojich zákazníkov podľa zákazníckeho čísla. Prevzatie objednávky je zákazníkovi automaticky potvrdené, rovnako tak všetky zákazky, u ktorých si to zákazník vyžiada.
3) Zákazku je možné zrušiť iba písomnou formou. Pokiaľ je tovar, určený k splneniu zákazky už objednaný, vyhradzuje si VSX, s.o. právo účtovať zmluvnú pokutu za zrušenie zákazky vo výške min. 35% ceny zákazky.
4) Firma VSX, s.r.o. dodáva často frekventovaný tovar a výrobky naraz a úplne, zvyčajne do 5-tich pracovných dní, pokiaľ nie je stanovené inak.
5) Zákazníkom, ktorí majú adresu dodania na území SR a celková suma objednávky presiahne hodnotu 80, -EUR vrátane DPH nie sú účtované prepravné náklady.
6) Úhrada za tovar alebo služby je v hotovosti, dobierkou pri prevzatí tovaru, alebo bezhotovostným spôsobom, t.j. medzibankovým prevodom. Pravidelným a spoľahlivým zákazníkom bežne poskytujeme dodávateľské financovanie nami dodaného tovaru alebo služieb s termínom splatnosti faktúr podľa dohody. Pri nedodržaní termínu splatnosti si VSX, s.r.o. vyhradzuje právo účtovať zmluvnú pokutu za oneskorenú platbu vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. VSX, s.r.o.. nenesie akúkoľvek zodpovednosť voči zákazníkovi alebo tretím osobám za následky, spojené s oneskorením dodávok z dôvodu nedodržania požadovaného termínu úhrady predošlých faktúr.
7) Ako doklad o platbe slúži pripísanie celej čiastky na účet firmy VSX,s.r.o., alebo doklad, že peniaze boli odpísané z účtu zákazníka v prospech firmy VSX, s.r.o.. Ako doklad k vykonanej platbe nemôže slúžiť iba bankou potvrdený príkaz k úhrade. Tovar zostáva až do úplného zaplatenia majetkom VSX, s.r.o.
8) U nových zákazníkov a v niektorých ďalších prípadoch si VSX, s.r.o. vyhradzuje právo platby za zákazku vopred (zálohová faktúra). Plnenie väčších dodávok je zvyčajne riešené pomocou obchodnej zmluvy so špecifickými zmluvnými podmienkami.
9) VSX, s.r.o. zásadne nedodáva tovar pochybného pôvodu, druhej akosti alebo po záručnej dobe.
10) Pri reklamácii sa postupuje podľa platného reklamačného poriadku, ktorý je prístupný na webových stránkach spoločnosti ( www.wsx.meu.zoznam.sk ) a na obchodnom oddelení spoločnosti. Reklamovaný tovar musí byť do firmy VSX, s.r.o. doručený bezodplatne a kompletný. V opačnom prípade sa tovar neprijíma. K tovaru musí byť priložený predajný doklad, alebo jeho kópia a uvedený presný popis reklamovanej závady. Všetky sporné otázky budú riešené v sídle predávajúceho, podľa možností dohodou.
11) Za oprávnene reklamovaný tovar je poskytovaná náhrada alebo formou opravy, dodaním nového tovaru alebo finančnou náhradou, ak nie je iná možnosť. Pri zjavnom poškodení obalu zásielky odporúčame zásielku od dopravcu neprevziať, lebo zodpovednosť za škody pri transporte nesie prepravca, u ktorého musí byť škody neodkladne reklamované. Náklady za neoprávnené reklamácie znáša zákazník.
12) Riadne objednaný, nepoužitý tovar je možno po dohode s firmou VSX, s.r.o. vrátiť najneskôr do 7 dní po obdržaní zásielky a za predpokladu, že tovar sa vráti nepoužitý a nepoškodený.
12) Objednaním tovaru z nášho internetového obchodu zároveň objednávateľ potvrdzuje príjem emailov od spoločnosti VSX, s.r.o. s cieľom zistiť spokojnosť klienta s kúpeným tovarom. Emaily budú posielané nepravidelne, s maximálnou periodicitou 1x mesačne a adresát emailu bude mať vždy k dispozícii možnosť zrušiť ich zasielanie.
14) Vystavením objednávky zákazníkom alebo podpisom obchodnej zmluvy na dodávku tovaru od firmy VSX, s.r.o., vyslovuje zákazník svoj súhlas s týmito obchodnými podmienkami. Výhrady k týmto podmienkam je nutné uviesť jasne a zreteľne a vopred s firmou VSX, s.r.o. prerokovať.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 18.11.2010 do odvolania.
Vypracoval: Luboš Pitra – konateľ, 18.11.2010
Reklamačný poriadok
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tento reklamačný poriadok upravuje vzájomná práva a povinnosti zmluvných strán pri vykonávaní záručných a pozáručných opráv.
1.2. Reklamační poriadok sa vzťahuje na tovar, výrobky a služby (ďalej len produkty), zakúpené v spoločnosti VSX, s.r.o., a ktorého reklamácia je v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
1.3. Základní podmienkou pre uplatnenie reklamácie je predložení dokladu o zaplatení produktu, tj. faktúry nebo dodacieho listu, ktoré slúžia súčasne ako záručný doklad, prípadne ďalších listín, predávaných spolu s produkty, ako je záručný list, list akumulátoru, list kompletnosti, sprievodná dokumentácia apod.
1.4. To, že bol zákazník oboznámený s reklamačným poriadkom a záručnými podmienkami stvrdzuje zákazník podpisom dodacieho listu nebo faktúry, alebo prevzatím tovaru dodaného poštou, kuriérskou službou, apod.
1.5. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady uzatvorené v dobe platnosti tohto reklamačného poriadku, pokiaľ nie sú zmluvne dohodnuté iné záručné podmienky.
2. Nárok na uplatnenie záruky
2.1. Kupujúci má právo uplatniť záruku len na produkty, ktoré vykazujú závady produktu, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
2.2. Kupujúci je povinný zaistiť kontrolu produktov čo najskôr po ich prevzatí. Pokiaľ tak nespraví, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, iba keď preukáže, že tieto závady mali produkty už v dobe ich prevzatia.
2.3. Nárok na uplatnenie záruky zaniká v nasledovných prípadoch:
2.3.1. stratou dokladov podľa bodu 1.3.
2.3.2. skončila u reklamovaného produktu, dňom prevzatia do opravy, záručná doba.
2.3.3. porušením ochranných či záručných pečatí a samolepiek, pokiaľ na produktoch sú.
2.3.4. mechanickým poškodením produktov.
2.3.5. elektrickým poškodením ( spálené súčiastky alebo plošné spoje) spôsobeným vonkajším skratom či iným nevhodným zachádzaním s produktom
2.3.6. poškodením produktov pri preprave (tieto škody je nutné riešiť priamo s dopravcom).
2.3.7. používaním produktov v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vplyvy účelu použití.
2.3.8. neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o produkty.
2.3.9. produkty boli poškodené nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozporu s podmienkami uvedenými v dokumentácii a normách alebo všeobecnými zásadami.
2.3.10. prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov.
2.3.11. zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN.
2.3.12. produkt bol poškodený živlami (vyššou mocou).
2.4. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na závady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatváraní zmluvy upovedomený alebo s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť.
2.5. Predávajúci, v zmysle platných zákonov, si vyhradzuje právo nahradiť vadné a neopraviteľné produkty za iné, obdobné zo zrovnateľnými technickými parametrami.
3. Dĺžka záruky
3.1. Predávajúci, v zmysle platných zákonov, poskytuje na produkty záruku 24 mesiacov, nie je pre konkrétne prípady stanovená záruka iná alebo neriadi sa konkrétny prípad danými normami.
3.2. Záruka na životnosť akumulátorov sa riadi príslušnou platnou normou pre daný typ akumulátoru.
3.3. Plnenie záručnej doby začína dňom vystavení faktúry a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol produkt v záručnej oprave.
3.4. V prípade výmeny produktu za nový sa prípadné ďalšie reklamácie uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu.
4. Cenník opráv
4.1. Právom uplatnené záručné opravy sú zdarma.
4.2. V prípade neoprávnenej reklamácie sú zákazníkovi zaúčtované všetky náklady spojené s testovaním a opravou produktu a jeho dopravou k zákazníkovi.
4.3. U mimozáručných opráv je účtovaná hodinová sadzba vo výške 40,- EUR za každú začatú hodinu + cena vymenených dielov + DPH.
5. Spôsob prevedenia reklamácie
5.1. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje iba k popisu závady uvedené zákazníkom. Zákazník je povinný popísať závadu, čo najvýstižnejšie.
5.2. Firma VSX, s.r.o. bude zákazníkovi účtovať prácu v prípade, že popis závady bude nedostatočný alebo zavádzajúci. Testované budú iba funkcie uvedené v popisu závady!
5.3. U akumulátorov nebo akumulátorových zostáv je nutné uviesť, či sa jedná o závadu:
5.3.1. mechanickú, alebo
5.3.2. elektrickú (nízke napätie, neodpovedajúca kapacita, nedá sa nabíjať, prehrievanie akumulátoru pri nabíjaní apod.), kde je treba navyše uviesť:
5.3.2.1. spôsob používania (nabíjacie a vybíjacie prúdy, popr. typ zariadenia, v ktorom akumulátor pracuje)
5.3.2.2. typ nabíjače nebo spôsob nabíjania
5.4. U reklamácií nabíjačov je treba uviesť, typ akumulátoru, u ktorého nabíjač vykazuje nefunkčnosť
5.5. Pokiaľ je závada odstrániteľná, bude reklamácia riešená nasledovným spôsobom:
5.5.1. firma VSX, s.r.o. vadu odstráni a to bez zbytočného odkladu, alebo
5.5.2. firma VSX, s.r.o. vadný produkt vymení za produkt bez vady (závisí to len na rozhodnutí predávajúceho a kupujúci sa nemôže takého riešenia svojej reklamácie právom domáhať).
5.6. Ide- li o vadu, ktorú je nemožné odstrániť a ktorá zabraňuje tomu, aby mohol byť tovar riadne používaný ako vec bez vady, predávajúci vyrieši reklamáciu:
5.6.1. výmenou produktu za produkt iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
5.6.2. v prípade, že nemôže predávajúci previesť výmenu produktu za iný, uzatvorí reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.
5.7. V prípade produktu vadného ihneď po dodaní, pokiaľ je reklamácia uplatnená do 5 dní od dodania, vybaví predávajúci reklamáciu okamžitou výmenou produktu za produkt nový.
5.8. Reklamácie sa vykonávajú výhradne vo firme VSX, s.r.o., nie u zákazníka. Výnimku tvorí špeciálne obchodné prípady a výrobky, u ktorých je zmluvne zaisťovaný servis priamo u zákazníka.
5.9. Všetky informácie o priebehu reklamačného konania Vám oznámi na základe čísla reklamačného protokolu pracovník obchodného oddelenia.
5.10. Reklamované produkty zaslané zákazníkom na náklady firmy VSX, s.r.o. (dobierka) nebudú prijaté.
5.11. Zistí -li firma VSX, s.r.o., že príčinou problémov nie je reklamovaný produkt, ale používané zariadení, bude zákazníkovi účtovaná práca spojená s nápravou tohto stavu.
5.12. Okamžitá výmena produktu je daná jeho fyzickým stavom na sklade. Vo výnimočných prípadoch, pokiaľ to kapacity firmy VSX, s.r.o. dovolia, je možné po dobu opravy zapožičať (oproti finančnej zálohe a za úplatu) za produkt v oprave, náhradu.
6. Účinnosť
6.1. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 18.11.2010 a platí do vydania nového reklamačného poriadku..
Vypracoval: Luboš Pitra – konateľ, 18.11.2010